R. H. Quaytman und Olga Chernysheva

R. H. Quaytman – Olga Chernysheva

RH. Quaytman und Olga Chernysheva

 

Bis 28.01.2018 widmet sich die Sezession den Künstlerinnen R. H. Quaytman und Olga Chernysheva.

Mit dem Werk „An Evening“ nimmt Quaytman Bezug zum Beethovenfries, indem ihr Bild exakt die gleiche Länge aufweist. Sie bezieht sich aber in ihrem Werk auch auf das Werk von Otto van Veen „Die Perserinnen“ (KHM), das ebenso gezeigt wird.

Olga Chernysheva stellt den Bezug zu Wien durch ihre Darstellung der Beine von Fiaker Pferden her. Ihre Kunst liegt in einfühlsamen und scharfsichtigen Beobachtungen.

 

R.H. Quaytman and Olga Chernysheva

 

The works in the Secession dedicated to the artists R.H. Quaytman and Olga Chernysheva will be on exhibition until Jan. 28, 2018.

In her work “An Evening”, Quaytman reveals a strong connection to Beethoven’s famous Frieze. Both works exhibit equal lengths. She also alludes in her work to a picture “The Persian Ladies” by Otto van Veen (KHM), which is also on exhibition.

By highlighting the legs of Viennese cab horses, Olga Chernysheva reveals the strong impact  the city of Vienna made on her art work. The strength of her art can be seen in her sensitive and keen observations.

 

R.H. Quaytman et Olga Chernysheva

 

Jusqu´au 28.01.2018 la Sécession consacre l´exposition aux artistes R. H. Quaytman et Olga Chernysheva.

 

«  An Evening » de Quaytman a la même longueur que la frise Beethoven et elle se réfère au tableau de Otto van Veen « Les Iranniennes » (KHM) qui y est aussi exposé.

 

Olga Chernysheva rapporte des références à Vienne en présentant les pieds des chevaux de fiacre.  Son art est caractérisé par une observation sensitive et emphatique.

 

R.H. Quaytman – Olga Chernysheva

Ausstellung